20 December 2013

Moga tabah menghadapi ujian kesakitan

Assalamu'alaikum teman.. Salam Jumaat mubarak.. Jumaat kembali lagi.. Hari ini genaplah seminggu menjejakkan kaki di KPJ Selangor ini.. encik suami masih bertarung melawan kesakitan.. mudah-mudahan Allah segera hilangkan kesakitannya dan memberikannya kesembuhan dan kesihatan yang baik..

Sejak hari rabu minggu lepas, suami mengadu sakit perut seperti gastrik. Seperti biasa suami membeli ubat gastrik. Tetapi sakit tidak kunjung reda. En suami pun pergi ke klinik. Doktor bagi ubat gastrik dan mengambil sampel darah untuk ujian memandangkan suami memang ada rekod ujian darah di klinik yang sama di mana hasil ujian menunjukkan bilangan darah putih yang tinggi. Balik ke rumah, makan ubat gestrik tapi tidak juga reda. Masalah yang tidak pernah dilalui sebelum ini. Syor terbaik yang boleh diberi kepada en suami ialah pergi ke hospital. Pada pagi hari jumaat en suami pergi ke klinik yang lain.. Doktor bagi ubat gastrik suntikan.. Setelah 5 minit, tetapi sakit tidak juga surut, doktok mengesyaki en suami bukan mengalami sakit gastrik. Doktor bagi surat rujuk ke hospital. 

Pagi itu juga saya memandu kereta bawa suami ke Hospital Sg. Buluh. Ok, jujurnya, saya tak tau mana nak dituju. Main redah je. Masuk hospital jumpa klinik pakar, tunjuk surat doktor. Nurse suruh ke bahagian kecemasan. Ok, agak jauh kene berjalan untuk ke bahagian kecemasan. Tanya en suami nak kerusi roda ke? dia kata ok lagi.. Sampai kat bahagian kecemasan pun redah juga ke kaunter pendaftaran. rupa-rupanya kene pergi kaunter saringan dulu. Ok, positif..positif.. pergi ke bahagian saringan, ambil no dan tunggu.. agak ramai org. masuk bilik pemeriksaan, pegawai bertugas tanya sakit kat mana, bila, bla..bla... bole tahan ke x.. dia pun bagi se-das ubat tahan sakit dan daftar kat kaunter pendaftaran.. menunggu sangatlah lama.. sampai ngantuk-ngantuk.. kesian kat en suami yang menahan kesakitan.. kecemasan yang tak berapa cemas memandangkan en suami dikategorikan dalam zon hijau.. dah tengahari baru sampai turn.. memandangkan bilik kecil, saya tak dapat masuk.. doktor ambil darah, sampel urine dan suruh g x-ray. Kene tunggu 2 jam untuk laporan darah.. ok... lama tu nak kene tunggu.. en suami dah mengadu sakit... terpaksa la tahan.. saya dah tak tahu nak buat macamana untuk kurangkan kesakitannya.. Lepas makan tengahari dan solat zuhur, rehat la sekejap sementara tunggu cukup 2 jam. Pukul 4 pergi semula ke bahagian kecemasan.. menunggu no giliran dipanggil.. akhirnya dapat jumpa doctor.. doctor kata tak de katil kosong.. nak buat scan weekend radiology x buka.. ok.. fikir-fikir memandangkan en suami pundah tak tahan, tak pe lah, kita refer ke hospital swasta pulak.. lepas solat maghrib, hantar anak-anak rumah kakak, terus ke KPJ Selangor ni.. kenapa KPJ Selangor ek? Sebab pernah buat checkup kat sini kot.. Family kakak pun pernah admit sini... ada perkataan "Johor" tu bonus tu.. he3.. ok.. sambung lagi nanti.. perlu menjaga buah hati yang sedang menahan kesakitan.. semoga Allah menghilangkan kesakitannya dan memberikan kesembuhan.. Amiin...

No comments: