06 September 2008

Ahlan ya Ramadhan!!

Ahlan ya Ramadhan!! Ahlan ya Ramadhan!!

Subhanallah.. Alhamdulillah.. Allah mengizinkan aku menemui sekali lagi Ramadhan.. bulan yang mulia..penuh keberkatan.. ganjaran pahala amalan berlipat ganda.. bulan yang padanya ada malan lailatulQadar.. malam yang lebih baik dari seribu malam.. Subhanallah.. Syukurku pada Allah.. Tuhanku.. yang Maha Agung.. Maha Esa dan Maha Kuasa..

Ya Allah!
Dengarlah rintihan hambaMu ini..
Inginku kembali kepadaMu,
Kembali merebut redhaMu,
kembali menggapai cintaMu...
Membasuh kaki penuh lumpur..
dosa dan noda..

Ya Allah,
Kurniakanlah daku cintaMu,
Kurniakanlah daku cinta orang yang mencintaiMu,
Kurniakanlah daku cinta kepada amal yang membawa kepada cintaMu..

Ya Allah,
Ramadhan yang penuh barakah ini,
Bantulah daku mengisi piala hati ini dengan keindahan tawakkal padaMu..
Bantulah daku mengisi ruangan jiwa ini dengan kecintaanMu..
Bantulah daku mengisi hidupku dengan tawakkal kepadaMu..
Moga pabila berlalunya Ramadhan..
Aku masih mampu berdiri..
Melangkah & berlari ke arahMu..
Tuhanku..

Ya Allah,
Dunia ini racun dalam hatiku,
Melalaikan aku dari mengingati & mendekatkan diri padaMu..
Permudahkan lah urusan ku..
Ingatkanlah daku selalu..
Agar kejab dalam hatiku CintaMu..
Aku Redha taqdirMu..
Aku Redha menghadapi UjianMu..
Kerana ku tahu.. keredhaan itu membawa kepada CintaMu..
Tuhanku..

No comments: